ChristenUnie-SGP Haarlemmermeer met tweede-kamerlid Don Ceder op de bres voor maatschappelijke organisaties

woensdag 09 maart 2022 22:20

Stichting Meerwaarde hangt, net als kleinere organisaties zoals Speel-o-theek De Blokkendoos, Jeugdland en scouting Badhoevedorp, als gevolg van voorgestelde bezuinigingen, een subsidiekorting boven het hoofd. Deze organisaties zullen daardoor gedwongen worden om te snijden in hun activiteiten dan wel hun activiteiten volledig moeten stoppen. Voor ChristenUnie-SGP Haarlemmermeer is dat onacceptabel. Zij zijn van mening  dat er alles aan moet worden gedaan om inwoners (jong en oud) sociale steun en betaalbare sport- en spelactiviteiten aan te blijven bieden. Bij verschraling van deze activiteiten zijn het juist de kwetsbare inwoners die de dupe worden. Lijsttrekker Jennifer Hup zegt hierover: “Deze organisaties zorgen ervoor dat inwoners gezien en gekend worden en nét dat steuntje krijgen die ze nodig hebben om weer verder te kunnen. Ze zijn een soort smeerolie die mensen aan elkaar verbindt: dat is van onschatbare waarde. Binnen gemeenschappen komen mensen immers tot bloei”.