ChristenUnie-SGP blij met verzoek om alternatieve Spijkerboor route te overwegen

Alternatieve SPY-routedonderdag 20 maart 2014 16:20

De fractie ChristenUnie - SGP is blij met het verzoek van de gemeente Haarlemmermeer aan de heer Alders (Alderstafel) om een verlegde variant van Spijkerboor- en Betusroute opnieuw aan de orde te stellen.

Gemeente Haarlemmermeer heeft vandaag namens CROS Cluster Centrum een nieuw voorstel ingediend voor hinderbeperking. In opdracht van Haarlemmermeer heeft het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) onderzoek gedaan naar een alternatieve Spijkerboor vertrekroute. Het ingediende nieuwe voorstel voor hinderbeperking is uniek in die zin dat het niet eerder is ingediend bij CROS. Wel kan hier de kanttekening geplaatst te worden dat binnen de BRS deze variant wel is onderzocht, maar er toen onvoldoende draagvlak was.

Gemeente Haarlemmermeer vindt dat de tegenvallende resultaten van CROS pilot 3b+ voldoende aanleiding om deze verlegde variant van Spijkerboor- en Betusroute opnieuw aan de orde te stellen.

>> Klik hier om de brief en het onderzoeksrapport te lezen.