Crowdfunding, ondernemerschap en hard werken zorgen voor een geweldig zomerfeest in Overbos

160625 Zomerfeest Wijkraad Overbos Hoofddorpdinsdag 28 juni 2016 15:50

Erna Haagsma met cupcakes voor een goed doelAl voor de 12e keer wordt het zomerfeest gevierd in de wijk Overbos. Een feest dan met name dankzij heel veel inzet van de wijkraadsleden en vrijwilligers, en een aantal financiele meevallers, mogelijk werd gemaakt. Eén van onze fractieleden heeft ook een bijdrage mogen leveren, en kijkt tevreden terug hoe inwoners, als vanouds, konden genieten van een braderie, workshops / optredens, sport en spel.

Wij willen even stilstaan bij het organiseren van deze feest. Er is heel veel voorafgegaan achter de schermen. Het financieel rondkrijgen van zo'n feest is niet eenvoudig, en dit jaar waren er extra uitdagingen. De wijkraad Overbos had ook te maken met minder subsidie van de gemeente, en moest daarom ook op zoek gaan naar andere inkomstenbronnen. We hebben als fractie van dichtbij mogen zien hoe de wijkraad een weg heeft gevonden naar het nieuwe crowdfunding platform, Nieuwe Pioniers. Dit is een platform waar anderen zich kunnen aanmelden als sponsor en online donaties doen.

De wijkraad heeft ook een training gekregen in crowdfunding. Daarnaast kon de wijkraad als deelnemer aan deze crowdfunding-pilot ook rekenen op een aanvulling van de gemeente... een aanvulling wanneer de helft van het ingezette streefbedrag gehaald werd.

Het resultaat was een zeer gevarieerd aanbod. Het verslag van deze zomerfeest is te vinden op de website van de wijkraad (http://www.wijkraadoverbos.nl/nieuws/actueel/249-zomerfeest-overbos-ijzersterk). Wij zien dit evenement als een schitterende zomerfeest en (niet in de laatste plaats) geslaagde ondernemerschap van de wijkraad Overbos. Wat ons betreft een evenement waar andere wijkraden ook ideeën & inspiratie uit kunnen opdoen.

Archief > 2016